انگیزش در زبان دوم از منظر نظریه اجتماعی-فرهنگی و نظریه پیچیدگی/سیستم های پویا: بررسی تناسب‌پذیری دو نظریه

دکتر مایکل دی آموری؛ دکتر ماریانا لیما بکر

دوره 11، شماره 2 ، مهر 1402، ، صفحه 31-61

https://doi.org/10.22049/jalda.2024.28021.1470

چکیده
  تحقیقات در مورد انگیزه در یادگیری زبان دوم در چند دهه گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است. در گرایش اخیر به مطالعۀ زمینه­های اجتماعی انگیزش و نقش فرآیندهای اجتماعی در شکل‌دهی انگیزش فرد، نقش نظریه اجتماعی-فرهنگی (SCT) و نظریه پیچیدگی / سیستم‌های پویا (CDST) بسیار برجسته بوده است. اگرچه محققان تلاش کرده‌اند نظریه اجتماعی-فرهنگی و نظریه پیچیدگی ...  بیشتر